Most beneficial within murdering Fliers
 Most beneficial within Leading Sections
 Talk Talk

Murder-Set-Pieces (2004)

Vi befinner oss i Las Vegas hvor vi får følge en mann kjent kun som The Photographer. Fyren tar bilder av modeller, men det han virkelig er god til er drap – gjerne så mange som overhodet mulig.

Sleaze, med stor S

Tja, hva skal man si om en film som dette? Jeg mener det var et plott her en plass, men jeg klarer ikke helt å huske, det som dog står sterkt i minnet er blod, liter på liter på liter med blod, og det var bare i de 10-15 første minuttene. Man merker glatt at Nick Palumbo har gitt seg totalt faen i det man kaller plott, dette er en oppvisning i vold og elendighet, og for en oppvisning! Palumbo har fått med seg teamet fra Toe Tag (Fred Vogel) til å gjøre effektene her, og for de som har vært innom noen av Vogels andre prosjekter hersker det ingen tvil om at disse gutta vet hva de driver med. Liker du blod og gørr er nok denne en våt drøm for deg. Noe dialog blir mumlet innimellom drapene, men jeg kan ikke si jeg fikk med meg stort av dette. Skuespillerne når nye lavmål etter hvert som filmen ruller og plottet er så hinsides uinteressant at man kan lure på om de rett og slett bare diktet opp ting etter hvert som de filmet.

Men som sagt; det er ikke plottet som er hovedpersonen i denne filmen, her blir man bombardert med voldtekter, barnedrap, tortur, kannibalisme og stort sett alt annet du kan forestille deg. Til tider er dette svært imponerende greier, men skal man først lage en 105 min. lang film burde det rett og slett være mer kjøtt på beina enn dette. Det hele blir kjedelig, og når man nærmer seg slutten kan man nesten ikke bry seg mindre, selv om man vet at de har spart godsakene til de siste minuttene. Men jeg skal ikke være så negativ mot Murder-Set-Pieces for filmen underholder svært mye til tider. Sven Garret som The Photographer er verdt filmen alene. Mannen hadde ikke kunne gjort en god rolle for å redde livet sitt og jeg skal innrømme at jeg gapskrattet mer enn en gang til noen av de vanvittige blikkene og dialogen hans. Palumbo er for så vidt heller ingen dårlig regissør, vi snakker her om sprek regi, og selv om det knirker og knaker litt underveis får han deg dit du skal. Tony Todd og Gunnar Hansen dukker også opp her, samt noen andre ikke fult så kjente fjes, men dog morsomt. Dette er nok langt fra en film for alle, og tenker du at filmer med 90 prosent blod og gørr slik som ”Braindead” er noe for deg kan jeg advare deg med at den er oscarmateriale sammenliknet med Murder-Set-Pieces. Et åpent sinn er nok å anbefale skal du prøve deg på denne, samt kanskje uante mengder øl.

Regi: Nick Palumbo
Skuespillere: Sven Garrett, Tony Todd, Cerina Vincent, Gunnar Hansen, Edwin Neal, Jade Risser
Land: USA