MENY

Nyheter
Biografier
Lenker
Intervjuer
Anmeldelser
Forum
Filmgalleri
Filmplakater
Skrivebordsbakgrunner
Redaksjonen
Din konto

SØK

Search Type:

Advanced Search

AVSTEMNING

Beste "new french extremity horror"?

In My Skin (2002)
Haute tension (2003)
Calvaire (2004)
Satan (2006)
Ils (2006)
Eden Log (2007)
Inside (2007)
Frontière(s) (2007)
Martyrs (2008)
Vertige (2009)

Results
Polls

Votes: 205
Comments: 0

ANMELDELSER

·  She-Wolf of London (1946)
·  Hellraiser V: Inferno (2000)
·  Hellraiser IV: Bloodline (1996)
·  Dial: Help (1988)
·  Exposed (1971)
·  Planet of the Vampires (1965)
·  House of Dracula (1945)
·  Seven Blood Stained Orchids (1971)
·  Children of the Corn (2009)
·  Son of Dracula (1943)

TOPP 100 SKREKKFILMER

Login

Nickname

Password

Security Code: Security Code
Type Security Code

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Forums

At the Mountains of Madness
 Paul Verhoeven
 Machete
 Gir bort pappomslag til DVD-covere
 Trenger noe skummelt
 My soul to take trailer
 vinnere av konkuransen
 Prequels
 Fritt Villt 3
 Jönssonligan

Skrekkfilm.com Forums

Skrekkfilm.com :: View topic - Halloween 2 remake
»» Halloween 2 remake

Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index » Skrekkfilmer
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kiil
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 2:58 am    Post subject: Halloween 2 remake

Jeg har ikke fått sett denne enda. Likte erne veldig godt da, da jeg synes det var en av de bedre remakene sålangt fra Hollywood. Men har bare hørt skit om 2ern. Da lurer jeg på om noen her inne har sett den og hva som egentlig gjør den så dårlig?

Er ikke redd for spoilers før får jeg ikke noen grunner for å se denne filmen nå etter alt det negative så blir den nok å havne i filmlisten over "de jeg aldri så". Jeg har hørt fra flere 10 talls personer at filmen virkelig er helt forferdelig og at Rob Zombie bruker noen virkemidler i filmen som gjør den enda mer dårlig kun med regien liksom.

Trivia!!!!
Da jeg så et intervju på youtube med Rob Zombie i en radiokanal i Texas trur jeg det var. Prøvde og finne det nå men fant det ikke på stående fot. Skal sjekke igjen i morgen. Så sa Rob Zombie at han var forbannet på selskapet om at han hadde blitt holdt for mye i tøylene. Dette er noe jeg synes er merklig ettersom han står både som produsent, manus og regi i filmen. Da lurer jeg egentlig på om det er en måte å gi skylden på noen andre. Men han gjor dette før filmen var ferdig og i tillegg er jeg stor fan av Zombie. han har laget 2 veldig bra filmer og en film jeg synes er ok før dette. Og det er ikke dårlig liste med filmer fra EN regissør for meg Smile
Runar
Nosferatu
Nosferatu

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 7:51 am    Post subject:

Først og fremst er det ingen remake. Filmen er en forsettelse fra del 1 og har ingenting med Halloween 2 fra 1981 og gjøre.

Synes filmen er helt grei. Tror kanskje noen finner den dårlig fordi den handler mest om Dr. Samuel Loomis og boken hans. Det andre er at den gir Myers mye motiv og vi får se ansiktet hans. Mye av stemningen rundt Myers forsvinner i så måte.
Men ellers er filmen helt okei. Ikke så bra som den første Rob Zombies Halloween, men grei nok. De komiske innslagene fungerte egentlig best.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Anders
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 8:16 am    Post subject:

Latterlig film. De første 30 min. klarer å skape noe som ligner på stemning og spenning, men dette forsvinner fort. Det som følger er et rot av dimensjoner og absolutt en av de verste skrekkfilmene jeg så i fjor.
Manuset er helt klart lavmålet her, aldri før har jeg hørt så mye bannskap, og det finnes heller ingen grunn for det. Hvis det finnes noen der ute som har et så begrenset ordforråd som det karakterene i "H2" har, så må de være utrolig slitsom å være i nærheten av, for det var i hvert fall tungt å se på.
Resten er en smørje av dårlig regisserte voldsscener, Scout Taylor-Compton som hyler og skriker i annenhver scene, Rob Zombies kone som er en meget dårlig skuespiller, en hvit hest og artsy fartsy wannabe tendenser som Zombie ikke vet hvordan han skal behandle.

Så jeg anbefaler den ikke Wink
Kiil
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 7:31 pm    Post subject:

Der fikk filmen litt props fra en. Da må jeg nesten gi den en sjanse. Er faktisk helt utrolig hvor lite props den har fått med tanke på at det er Rob Zombie som har laget den. Og at det er mye banning liker jeg. For alle filmene hans er veldig sånn. De føles kanskje litt ekte. Eller litt over the top ekte kanskje? Men det liker jeg. Så trur ikke dialogen vil være en stopper. Det blir heller utførelsen i resten. men nå skal jeg se den i vertfall takket være Runar sin tilbakemelding. Så får jeg heller si min mening i etterkant Smile
Dead
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 9:06 pm    Post subject:

Kiil wrote:
Er faktisk helt utrolig hvor lite props den har fått med tanke på at det er Rob Zombie som har laget den.

Er nok der forklaringen ligger Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kiil
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 9:25 pm    Post subject:

Liker Zombie Smile
Chucky
Satan
Satan

Reply with quote
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 10:15 pm    Post subject:

Har kun sett noen filmklipp av den selv, og den ser ikke ut til å appellere noe særlig. Er det noe verre enn en unødvendig remake så må det være en oppfølger til en en unødvendig remake.
Det der med den hallusinasjonen av den døde mora virker jo som rappa rett fra Fredag den 13 del 2, bare at denne mora ser ut som en prinsesse eller noe fra en Disney film.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
axel666
Dr. Giggles
Dr. Giggles

Reply with quote
PostPosted: Fri Jan 15, 2010 3:01 am    Post subject:

Ingen höjdare detta. Men enig med Runar i det mesta när det gäller denna film. Ger den 6/10. Första får 7/10.
Back to top
View user's profile Send private message
Grev_Orlok
Dr. Giggles
Dr. Giggles

Reply with quote
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 8:53 pm    Post subject:

Først og fremst så vil jeg bare si at jeg likte den første RZ's Halloween, og de andre filmene hans, Men dette er nok hans dårligste.

Jeg likte H2 litt, men jeg hadde problemer med at Michael var en boms(manglet mystikken rundt figuren), og at alle folkene man møter på er usympatiske bondeknøler(Noe som ikke er sjeldent i Rob Zombie-filmer). Men jeg må inrømme at sykehus delen var utrolig vellaget, bare synd at resten ikke var like bra. Likte heller ikke forklaringen på hvorfor Michael var etter Laurie

Men det var nok av sider med filmen jeg likte, derfor gir jeg denne 7/10
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Skrekkfilm.com Forum Index -> Skrekkfilmer All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Skrekkfilm.com © 2002 til 2007
Forums ©